Její veličenstvo – hřídel


Někdo by mohl tvrdit, že na obyčejném hladkém válcovém kusu kovu, kterým každá hřídel v podstatě je, není nic kdovíjak úžasného. Většina z nich je ale zabudována do zásadních mechanismů strojů mimořádně vysoké finanční hodnoty a rozhodujícího významu pro fungování zařízení.

Využití proaktivního přístupu k údržbě sestav namontovaných na hřídelích může pomoci předcházet nejběžnějším výpadkům, umožnit recyklaci součástí s následnou minimalizací množství šrotu, a dokonce repasovat hřídele do stavu tak dobrého, jako by byly nové.

Nejznámějšími nepřáteli hřídelí jsou koroze, opotřebení a eroze. V závislosti na typu a stupni opotřebení však můžete používat jednu z následujících metod:

  • Nalepení pouzdra – okamžité obnovení opotřebované nebo poškozené hřídele
  • Lepení – vyplnění spáry opravárenským lepidlem při zachování zatížitelnosti
  • Repase – pro silně opotřebované hřídele, u kterých je nutné použít směsi s kovovou výplní

Pouzdro by mělo být vyrobeno z materiálu podobného tomu, z něhož je původní hřídel. Tento materiál může být připevněn k poškozené části hřídele s použitím prostředků, jako je LOCTITE 603 nebo 648. Stejné výrobky, a navíc ještě LOCTITE 660, se mohou používat také pro lepení, nebo, v závislosti na rozsahu opotřebení nebo poškození, může být nutné vybrat prostředek z řady epoxidů, například LOCTITE EA 9466. Pro repasi silně opotřebovaných hřídelí jsou epoxidy v každém případě správnou volbou – například LOCTITE EA 3478, který obsahuje kovové částice, díky kterým je ještě pevnější a trvanlivější.

Nabízejí se také obvyklé, typické prostředky pro údržbu, z kterých je možno vybírat, jako jsou zajišťovače závitů, prostředky proti zadření nebo čisticí prostředky.



Plošná těsnění
Klikněte zde

 


Navštivte náš YouTube kanál pro shlédnutí více videí
Klikněte zde